إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

قالوا في خصائص المديرين

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • قالوا في خصائص المديرين

    قالوا في خصائص المديرين

    الرئيس التنفيذي الجيد والفعال هو الذي يعرف نقاط ضعفه وقوته ، وهو أكثر فعالية ممن يجهلون ذلك ، كذلك المدير التنفيذي المتواضع ذو المواقف الانفتاحية يستطيع دائماً امتصاص الأخطاء والإخفاقات والسلبيات .

    The chief executive who knows his strengths and weaknesses as a leader is likely to be far more effective than the one who remains blind to them. He also is on the road to humility that priceless attitude of openness to life that can help a manager absorb mistakes, failure, or personal shortcomings.
    John Adair

    سيحاول الرجل من الطراز الأول إحاطة نفسه بأقران مساوين له أو أفضل منه ما أمكنه ذلك ، أما الرجل من الطراز الثاني فسيحيط نفسه بموظفين من الطراز الثالث ، وكذلك الرجل من الطراز الثالث سيحيط نفسه بموضفين من الطراز الخامس .

    The first-rate man will try to surround himself with his equals, or better if possible. The second- rate man will surround himself with third-rate man. The third-rate men will surround him with fifth-rate men.
    Andre weil


    أظن أنني قد تعلمت إلى حد ما أن أتجاهل المقولة التي مفادها: " لا تدع الآخرين يعملون ما تستيطع القيام به " وأصبح شعاري هو: " لا تعمل ماسيتطيع الآخرون القيام به " .

    I think I have learned, in some degree at least, to disregard the old maxim ''Do not get others to do what you can do yourself.” My motto on the other hand is, ''Do not do that which others can do as well.''
    Booker T. Washing ton


    قالوا في القيادة

    القيادة كأي شيء في الحياة حاسمة ونابعة عن فهم ولكي يكون مستحقاً لتحمل المسؤوليات ، على الإنسان أن يكون مراعياً للمشاعر الإنسانية ، وأن تكون لديه الحساسية الفعالة لآ مال وإلهامات من هم تحت قيادته ، وأن تكن لديه القدرة العاطفية المحفزة لهم ، فالمشروع الواقع تنفيذه على عاتقه لن ينطلق إعتماداً على الأجور المرتفعة مهما بلغت .

    Leadership, like everything else in life that is vital, finds its source in understanding. To be worthy of management responsibility today, a man must have insight into the human heart, for unless he has an awareness of human problems, s sensitivity towards the hopes and aspirations of those whom he supervises, and a capability for analysis of the emotional forces that motivate their conduct, the projects entrusted to him will not go ahead on matter how often wages raised.
    Clarence B. randall

    الإنسان الجدير بقيادة الرجال هو هذا الذي لا يشكو من حماقة مساعديه، ولا يشكو من الجاحدين وغير المقدرين لحقوق العامل. كل ذلك يعتبر جزءاً من اللعبة الكبرى للحياة، والدليل الذي لا دليل بعده على دور القوة، هو التغلب على الآخرين مع عدم كراهيتهم وإشعارهم بالهزيمة إذا اجتمعت بهم .

    The man who is worthy of being ''a leader of men'' will never complain about the stupidity of his helpers, the ingratitude of mankind nor the unappreciation of the public. These are all a part of the great game of life. To meet them and overcome them and not to go down before them in disgust, discouragement or defeat – that is the final proof of power.
    الدكتور تركي فيصل الرشيد

    رجل أعمال . استاذ زائر كلية الزراعة في جامعة اريزونا توسان - مقيم في الرياض .
    يمكن متابعته على تويتر
    @TurkiFRasheed


  • #2
    مشاركة: قالوا في خصائص المديرين

    قالووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    تعليق

    يعمل...
    X